Λεκές από Κερί στα Ρούχα

Λεκές από Κερί στα Ρούχα

Αν χρειαστεί να αφαιρέσετε κερί από ρούχα και προσπαθήσετε να το τρίψετε μόνο, απλά δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ωστόσο, με μερικές πολύ απλές διαδικασίες, ο λεκές από κερί στα ρούχα μπορεί να αφαιρεθεί.

1Αφήστε το κερί να στεγνώσει
Δεν έχει σημασία ποια μέθοδο θα χρησιμοποιήσετε για να αφαιρέσετε το κερί από τα ρούχα, αλλά θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα αν προσπαθήσετε να αφαιρέσετε το κερί όταν ξεραθεί.
Αν και αυτό είναι αντίθετο με τον κανόνα αφαίρεσης των λεκέδων, που λέει ότι πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα, δεν πρέπει να προσπαθήσετε να αφαιρέσετε το κερί, ενώ είναι ζεστό.

Συμβουλές
– Αν τρίψετε το κερί όταν είναι ζεστό, θα εξαπλωθεί περισσότερο και σε άλλα σημεία και θα κάνει την κατάσταση χειρότερη.
– Θα πρέπει να αφήσετε το κερί στεγνώσει.
Εναλλακτικά, θα μπορούσατε να βάλετε παγάκια στο ρούχο για να στεγνώσει πιο γρήγορα ή να το βάλετε στην κατάψυξη.

2Ξύστε μακριά όσο περισσότερο κερί μπορείτε
Όταν το κερί ξεραθεί, προσπαθήστε να το απομακρύνετε προτού ζεσταθεί και λιώσει λόγω θερμότητας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μαχαίρι βουτύρου για να μη κόψετε το ύφασμα και να ξύσετε ελαφρά το ύφασμα.
Αν το ρούχο είναι πολύ λεπτό, όπως μετάξι, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα κουτάλι και να τραβήξετε το κερί πάνω από το ύφασμα. Αποφύγετε το έντονο τρίψιμο με το μαχαίρι ή το κουτάλι στο ύφασμα, γιατί μπορεί να το σκίσετε.
Θα μπορούσατε επίσης να δοκιμάσετε να χρησιμοποιήσετε την άκρη από μία πλαστική πιστωτική κάρτα αντί για ένα μαχαίρι βουτύρου.

3Αφαίρεση του κεριού που έχει παραμένει με ηλεκτρικό σίδερο
Χρησιμοποιήστε ένα ηλεκτρικό σίδερο για να αφαιρέσετε όσο κερί έχει απομείνει στα ρούχα.
Βάλτε χαρτί πάνω στον λεκέ από κερί. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καφέ χάρτινες σακούλες ή χαρτί κουζίνας αντί για χαρτοπετσέτες. Ίσως χρειαστεί να αντικαταστήσετε το χαρτί περιοδικά, αν έχει γεμίσει με κερί. Επίσης, μπορείτε να βάλετε ένα λεπτό ύφασμα μεταξύ του σίδερου και του χαρτιού.
Πατήστε το ζεστό σίδερο στο χαρτί ή το ύφασμα. Αυτό θα μετακινήσει το κερί από τα ρούχα στις χαρτοπετσέτες ή στις σακούλες. Το σίδερο δεν θα πρέπει να είναι σε ρύθμιση ατμού διαφορετικά δεν θα λειτουργήσει.
Η διαδικασία αυτή λειτουργεί καλά για μεγαλύτερους λεκέδες από κερί. Να είστε προσεκτικοί να μην κάψετε τα ρούχα.
Χρησιμοποιήστε απορροφητικό χαρτί αντί για χαρτοπετσέτες σε ύφασμα μάλλινα. Διαφορετικά, μπορείτε να καταλήξετε με μικρά κομμάτια χαρτιού να έχουν σκαλώσει στο ύφασμα.

4Εφαρμόστε υλικό πρόπλυσης πλυντηρίου για αφαίρεση λεκέδων
Αφού έχετε αφαιρέσει το κερί με το σιδέρωμα, χρησιμοποιείστε υλικό πρόπλυσης ρούχων για αφαίρεση λεκέδων ώστε να διαλυθεί κάθε ίχνος του κεριού ή λεκέ που έχει απομείνει στο ρούχο.

5Πλύνετε τα ρούχα
Πλύνετε τα ρούχα στο πιο ζεστό νερό που μπορείτε και φυσικά επιτρέπει το ύφασμα.

Συμβουλές
– Χρησιμοποιήστε χλωρίνη για τα ρούχα αν είναι λευκά.
– Διαφορετικά, χρησιμοποιήστε χλωρίνη για χρωματιστά. Αυτό το βήμα είναι ακόμα πιο σημαντικό όταν χρωματιστό κερί έχει πέσει σε λευκά ή ανοιχτόχρωμα ρούχα.
– Μην βάλετε τα ρούχα στο στεγνωτήριο μέχρι να βεβαιωθείτε ότι ο λεκές από κερί στα ρούχα έχει φύγει. Η θερμότητα θα μπορούσε να μονιμοποιήσει το λεκέ.
– Εναλλακτικά, πλύνετε με το χέρι το ύφασμα αν πρόκειται για πολύ λεπτό ύφασμα ή χρησιμοποιείστε στεγνό καθάρισμα.

Εναλλακτικοί τρόποι αφαίρεσης λεκέ από κερί στα ρούχα

Με πιστολάκι μαλλιών
Εάν δεν έχετε ή δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε ηλεκτρικό σίδερο, μπορείτε να βρείτε άλλους τρόπους να μεταφέρετε αρκετή θερμότητα ώστε να λιώσει και αφαιρεθεί ο λεκές από κερί στα ρούχα.
Βάλτε χαρτί και από τις δύο πλευρές και απλά να φυσήξτε με ένα πιστολάκι για τα μαλλιά πάνω από το σημείο, κρατώντας τη θερμότητα για πέντε δευτερόλεπτα και στεγνώστε το με το χαρτί κουζίνας. Αυτή η μέθοδος λειτουργεί καλά για τα είδη ένδυσης που φοβάστε ότι θα μπορούσε να καταστραφούν από πολύ καυτό σίδερο.
Μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε υλικό για αφαίρεση λεκέ και πλύνετε τα ρούχα εάν ένας λεκές παραμένει.

Με βραστό νερό
Βυθίζοντας τα ρούχα σε μια μεγάλη κατσαρόλα με βραστό νερό μπορεί να αφαιρεθεί το κερί. Το τέχνασμα είναι η προσθήκη μαγειρικής σόδας στο νερό που βράζει.
Βράστε νερό σε μια μεγάλη κατσαρόλα. Βάλτε 5-6 κουταλάκια του γλυκού μαγειρική σόδα. Χρησιμοποιώντας μια ξύλινη κουτάλα, βυθίστε τα ρούχα με κερί στο βραστό νερό. Μετά από περίπου ένα λεπτό, το κερί θα πέσει μέσα στο νερό. Αν χρειάζεται, βυθίστε τα ρούχα στο νερό αρκετές φορές.
Προσέξτε, όμως, γιατί κρατώντας το ύφασμα στο βραστό νερό για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να ξεθωριάσει.
Για πιο ευαίσθητα είδη ένδυσης, όπως δέρμα, μπορείτε να τοποθετήσετε μια πετσέτα πάνω στην κερωμένη περιοχή και να την σιδερώστε τοποθετώντας από πάνω μια πετσέτα. Το κερί θα απορροφηθεί στην πετσέτα. Έτσι, θα αποφευχθούν ζημιές στα ρούχα από το βραστό νερό.

Με φυτικό λάδι ή καθαριστικό χαλιών
Αν ο λεκές από κερί στα ρούχα είναι μικρός, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φυτικό λάδι για να τους αφαιρέσετε.
Απλώστε μια κουταλιά φυτικό λάδι στο κερί.
Εναλλακτικά, ξύστε και απομακρύνετε όσο περισσότερο κερί, εφαρμόστε ένα καθαριστικό χαλιού, βουρτσίστε το με μια οδοντόβουρτσα, και καθαρίστε το ρούχο στο πλυντήριο.

Συμβουλές
– Χρησιμοποιείτε χαρτοπετσέτες για να σκουπίζετε το περίσσειο κερί. Πλύνετε το ρούχο.
– Αποφύγετε λύσεις με ισχυρότερα προϊόντα, όπως διαλυτικό χρωμάτων ή βενζίνη. Ωστόσο, μπορείτε να δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε μια μικρή ποσότητα οινόπνευμα στο λεκέ, εκτός από φυτικό έλαιο.

Βάζοντας τα ρούχα στο ψυγείο.
Βάλτε το ρούχο στο ψυγείο και περιμένετε έως το κρύο κάνει το κερί εύθραυστο. Στη συνέχεια, μπορείτε να σπάσετε απότομα το μεγαλύτερο μέρος του κεριού.

Συμβουλές
– Αφήστε το ρούχο στην κατάψυξη για περίπου μια ώρα ώστε αυτή η διαδικασία να λειτουργήσει.
– Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ειδικά σπρέι για να παγώσετε το κερί γρήγορα και εύκολα.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top